Ministerul Mediului a lansat în consultare publică proiectul de modificare a Ghidului de finanțare Casa Verde 2024, disponibil aici: Vezi ghidul de finanțare

Iată cele mai importante vești:

- Subvenția acordată fiecărui beneficiar este de 30.000 lei, cu un buget total de aproximativ 2 miliarde de lei, destinat pentru circa 67.000 de beneficiari.
- 27 septembrie este data de start a primei regiuni , pentru înscrierile în platforma AFM.
- Este obligatorie instalarea unei unități de stocare a energiei electrice (baterie și accesorii) împreună cu sistemul fotovoltaic.

Procesul de înscriere în aplicație va fi similar cu cel din sesiunea 2023:

• Înscrierea se face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare.
• Înscrierea este considerată finalizată odată ce documentele au fost încărcate și aplicația a generat un număr de înregistrare.
• Aplicația nu permite modificarea, înlocuirea sau eliminarea documentelor încărcate.
• Fiecare solicitant se poate înscrie o singură dată per sesiune, pentru un singur imobil.


Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024: Calendarul pentru înscrierea beneficiarilor

• 27 septembrie: Regiunea Nord-Vest (judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş)
• 30 septembrie: Regiunea Centru (judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu)
• 1 octombrie: Regiunea Nord-Est (judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui)
• 2 octombrie: Regiunea Sud-Est (judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea și Vrancea)
• 3 octombrie: Regiunea Sud-Muntenia (judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman)
• 4 octombrie: Regiunea București-Ilfov (Bucuresti si judetul Ilfov)
• 7 octombrie: Regiunea Sud-Vest Oltenia (judeţele Dolj, Gorj, Olt, Mehedinţi, şi Vâlcea)
• 8 octombrie: Regiunea Vest (judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş)
• 9 octombrie: Unități de cult.

 
Documente necesare înscrierii:

➡️ Act de identitate solicitant (adresa din cartea de identitate trebuie sa coincida cu adresa imobilului unde se doreste implementarea). Nu se accepta viza de flotant la adresa. Termenul de schimbare a cartii de identitate este de 10 zile lucratoare de la depunerea documentelor la Directia de Evidenta Populatiei. Daca in CI nu este mentionata adresa completa (cu strada si / sau numar), este necesar sa solicitati o adeverinta de nomenclatura stradala de la Primarie. Vezi model nomenclator.

➡️ Extras de carte funciara din care sa rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului constructie pe care se va implementa proiectul (este valabil 60 zile de la emitere). Se poate obtine online si costa 20 lei https://epay.ancpi.ro/epay/SelectProd.action?prodId=1420

➡️ Certificat de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis pe numele solicitanului, de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice (este valabil 90 zile de la emitere). Se poate obtine online de la ANAF www.anaf.ro (daca aveti SPV) sau fizic de la ANAF.

➡️ Certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala aveti domiciliul (este valabil 30 zile de la emitere). Unele primarii elibereaza acest document online.

➡️ Daca adresa din CI este scrisa diferit fata de cea din extrasul de carte funciara (de exemplu lipseste strada, numarul, etc), trebuie sa obtineti o adeverinta de la primarie care sa ateste adresa la care locuiti si sa mentioneze numarul cartii funciare.

➡️ Copia cartii funciare colective, doar pentru imobilele tip duplex. Important! Este necesara copia cartii funciare colective, nu extras de carte funciara pentru teren. Exemplu: pentru un imobil unitate individuala cu nr. Cartii funciare 1111-C1-U1 trebuie sa se obtina copia cartii funciare colective nr. 1111-C1.

Documentele de mai sus trebuie sa fie in termen de valabilitate la data inscrierii in aplicatia informatica.

 

Cine este eligibil pentru Casa Verde 2024?
Persoane fizice care:
• au domiciliul sau rezidența permanentă în România,
• nu au datorii la bugetul local sau de stat,
• domiciliază la adresa unde va fi instalat proiectul,
• sunt proprietare ale locuinței unde se instalează sistemul fotovoltaic și instalația de stocare a energiei, fapt care reiese din extrasul de carte funciară.
Unități de cult care:
• nu au datorii la bugetul local sau de stat,
• nu au primit în ediții anterioare ale programului finanțare Casa Verde.

 

Nu pierde ocazia oferită de Casa Verde 2024!
Verifică să ai un cont activ pe platforma AFM pentru a te înscrie rapid în ziua deschiderii.

Pașii necesari sunt:

1. Pentru crearea unui cont aveți instrucțiuni la linkul următor:
https://inscrierionline.afm.ro/Instructiuni/InstructiuniCreareCont

Deschideți și materialul video și documentul PDF cu pașii detaliați.

2. Completarea și depunerea cererii de finanțare la link-urile următoare (inclusiv material video):
(Completare) https://inscrierionline.afm.ro/Instructiuni/InstructiuniCompletareCf

(Depunere) https://inscrierionline.afm.ro/Instructiuni/InstructiuniDepunereCf

Deschideți și documentele PDF disponibile pe pagini.

3. Încărcarea documentelor in aplicație la următorul link:
https://inscrierionline.afm.ro/Instructiuni/InstructiuniIncarcareDocEtapa2

Deschideți și documentul PDF din pagină.

 

Daca vrei sa fii printre primii care primesc oferta Green Costal de sisteme pentru Casa Verde 2024, lasa-ne datele tale de contact in acest formular: https://greencostal.ro/blog/formular-de-contact/ sau pe e-mail la dosareafm@greencostal.ro.